REGNSKABSCHEF
Få et datamæssigt grundlag for strategiske beslutninger, der skaber vækst
REGNSKABSCHEF
– vi er en del af jeres team
En stærk regnskabschef er et kvalitetsstempel
Vi træder ind som en del af jeres team. Med os ombord får I det fulde overblik over økonomien i jeres virksomhed med rapportering, opfølgning og budgettering
Vi hjælper jer med månedsrapportering, styring og indsigt. Samtidig bruger vi økonomiopfølgning aktivt. Ved at gøre tidligere data til fundament for budgetter, giver vi jer et skræddersyet styringsredskab, som I kan bruge til internt at sikre jer, at I er på den rette kurs. Derudover sørger vi for, at budgettering bliver et aktiv i jeres strategiske planlægning.
Vi har bred erfaring inden for likviditet-, kreditor- og debitorstyring. Derudover har vi god erfaring med momsafstemninger og indberetninger til myndighederne, samt forberedelse til måneds- og årsafslutninger. Vi er en rutineret partner inden for hele økonomifunktionen, herunder ledelse af teams, og vi har erfaring fra både danske og internationale virksomheder.
SÅDAN GØR VI
– fra udfordring til løsning og resultat
Kundecase Regnskabschef
Vi behandler alle vores kunder med fuld diskretion. Derfor sætter vi ikke navn på vores cases.
Pentagon Freight Services
”Skovborg & Co. har varetaget vores økonomifunktion siden 2016, hvor de opdaterede vores bogholderi og sørgede for en bedre likviditet. Vi har valgt at Skovborg & Co. skal varetage vores økonomifunktion, så vi kan bruge tiden på det, vi er gode til, og dermed gøre os mere konkurrencedygtige.
Vi har i dag en strømlinet økonomifunktion, som er en god support for den danske ledelse og som rapporterer til moderselskabet til tiden.
Vi samhandler med hele verdenen og har en kompleks forretning. Skovborg & Co. er ikke kun gode til tal men har nemt ved også at tale med vores kunder. Skovborg & Co. er en troværdig og tillidsfuld sparringspartner.”
Brian Hinrichsen, Direktør i Pentagon Freight Services
Regnskabschef
Måneds- og ledelses- rapportering
Måneds- og ledelsesrapportering Månedsrapportering kan give føling med virksomhedens udvikling og er et solidt datafundament for kritiske driftsmæssige beslutninger. Det gælder ikke bare ved afslutningen af regnskabsåret, men også i den daglige drift.
Måneds-, ledelsesrapporter, saldobalance etc. er alle rapporteringstyper, der kan give jer det bedst mulige grundlag for økonomisk kontrol og styring på tværs af hele virksomheden.
Rapportering handler traditionelt om udarbejdelse af virksomhedens økonomiske tilstand med udgangspunkt i ovenstående. Rapporterne genereres eksempelvis månedligt eller kvartalsmæssigt, men kan inkludere rapportering i realtid via online systemer. Økonomiske data inkluderer som udgangspunkt regnskaber og budgetter, men kan også inkludere andre områder såsom investeringer eller nøgletal.
• Overholder virksomheden sine budgetter?
• Hvilke investeringer vil være mest fordelagtige?
• Er virksomheden i stand til at generere overskud af den indskudte kapital?
• Hvordan reagerer kunder over tid på ændringer i prissætning?
Kort sagt kan løbende rapportering og behandling af finansielle og operationelle data give jer det bedst mulige grundlag for at træffe vigtige beslutninger om virksomhedens drift og fremtid.
Optimal styring og indsigt
Vi tilbyder:
Økonomi opfølgning
Fundament og pejlemærke
Analyse
Detaljeret indsigt
Skræddersyet økonomistyring
Vi tilbyder
• Kvalitetssikring
• Understøttelse af kontrol af økonomiopfølgning
• Analyse af de realiserede tal
• Sammenholdelse af realiserede tal mod lignende perioder eller budget.
Budgettering
Få økonomisk overskud og løsn op for arbejdsbyrder ved hjælp af detaljeret, professionel budgettering, der kan skabe grundlag for økonomisk vækst. Blandt virksomheders økonomimedarbejdere har de færreste den nødvendige tid og måske også ekspertise til at håndtere de afgørende detaljer, som gør budgettering til et aktivt, centralt element i virksomhedens strategiske planlægning. Budgetstrukturer, budgetmodeller, budgetprocedurer, compliancekrav, kontrol, struktur og brugsmuligheder. Driftsbudgetter, likviditetsbudgetter og balancebudgetter. – Der er meget at holde styr på ved budgettering – og meget, som kan skabe forvirring og støj. Når det gøres korrekt, kan budgettering være et centralt redskab til at vurdere og måle virksomheden. Samtidig er det uvurderligt som fundament, når der skal tages vigtige beslutninger for at fremtidssikre din virksomhed.